Air Show!Pruzila mi se pririka da budem dio tog spektala i to ne samo kao gledatelj,
vec kao jedan sudionik u službenom programu kao letac Paragliderom! Pozivom Sonje dva tj prije i upitom dal bi ja htio i mogo doci i sudjelovat pokazati prezentirati letenje paragiderom poletenje pomoc slepe? Morao sam razmislit nekoliko sati dal da se upustim u to ili ne...

...nisam znao sto me ceka i zašto je zvala baš mene?!Poslje mi rekla da zato što me jednom vidjela na Kalniku gdje s Babyboomom vrtim fino SAT i tak da mi se konacno isplatila moja želja za neravnimAir Show letenjem jer stvarno je dosadno letjeti ravno i mirno!  Ajd mislim si reko da vidim i to,pošto sam vec bio nekoliko puta na aeromitingu u Virovitici gdje sam isto bio sudionik,tu moram pohvaliti Virovitićane jer im je organizacija i disciplina na vrlo visokom nivou jedino sam vidio razliku u pokojoj O... na broju gledatelja,
broju aviona , i nije bilo mlaznog nijednog inace sve +5!

StartTak sam si ja slozio sliku Luckog malo veci neg Viroviticki jer nigdje drugdje bio nisam i javio Sonji da dolazim i moze racunat na mene! Tak sad sam ja imo brige oko pripreme ,ove godine sam letio svega nekoliko puta, to bolje da Sonja nezna jer ce postat prirodna plavusa no to me nije baš zabrinjavalo
pa nemora ni nju vec sam razmišljao s kojim krilom da se pojavim! Moja krila su plava i slabo uocljiva na nebu pogotovo kamerama i foticima, ali tu je moj prijatelj Mario kojem zahvaljujem što mi je posudio svojeg opako crnog Chili-ja tak da sam upadljiviji na nebu i sigurniji!

Popakiro sve potrebne stvari i u Nedelju ujutro krecemo brat i ja put Lucko nikad bio nisam! Nervozan što vec kasnim jer nisam se baš ni naspavo od brige put donosi razne prepreke što nepomaže poboljšanjuPoletanje mog raspoloženja, što od radova na obilaznici i ulasku u Lučko, što od toga da me nema na spisku da bi me pustili na ulazu u aerodrom zovem Sonju da sam stigo i veli mi lik da sam na glavmon ulazu, pa će ona doć, al ja naravno nisam na glavnom jer sam na šodranoj cesti koja vodi u neku livadu pa ja tamo Sonja vamo i jedva se nađemo i konačno nas puste unutra!

E sad krece upoznavnje s pravilima što se sve nesmije i što se od mene očekuje! Tu se nalazim s pilotom U zrakuVedranom i šleperima Morelijem i Dariom koji su mi i pokazali kak vitlo izgleda! Na štandu PJK Zagreb dobivam majicu i hvala za majicu i to što je plava! Važna stavka je da je brifing u 12h u tam nekoj zgradi, a dotle imamo još sat i pol za razgledavanje aviona jedrilica i svega drugog!
Čekanje do brifinga provodimo čavrljanjem i većina je mišljenja da je ovo veliki korak za PG, a meni se čini da smo predpiloti pravim pilotima (kao neka bezimena predgrupa na rok koncertu)!

Brifing u 12h iznenađujuce kratak: objašnjenje prostora na aerodromu, frekvencije javljanja,
raspored vremena nastupa i navažnije nema letenja iznad publike i akrobacije ispod 200 fita! Prvi na redu su jedrilicari tu spadamo i mi tak da kao otvaramo taj cirkus, a kad sam čuo da krećemo u 13:57 i 14:06Publika pomislio sam tak precizno ti može samo Hrga odstartat!
Smješteni u desnom čošku pored vatrogasaca bila su šleperska vozila s vitlima i tu su se okupili PG
piloti u gledataljsvu što je širilo dobru vibru! Blizi se 14h, a mi jos čekamo neznam koga, a treba se spremit za start i krečemo u 13:40 na startnu poziciju i naravno nisu idealni vremenski uvjeti, ali nije ni strašno puše bok od 45-60 stupnjeva od 2 m, svi su prilično nervozni i napeti i sa željom da sve bude što bolje! 

Na startnoj poziciji se širimo prigledavajuć što kaže vjetrulja, ona veli bok puše, ili bok ili skoro ništ! U publiciSpremni zakopčani i za vitlo dve minute prije vremena čekamo dozvolu od lika koji ima vezu s tornjem kojeg tu nema nigdje il ga nevidim! Opča je nervoza u zraku (a u zraku kumulusi tek rastu) svih sudionika povjesnog dogadaja šlepe na Aeromitingu, svi si misle samo da ja ne zaje... !
Veli Lik kreni i starta prvi Vedran, diže krilo ledno jer ima malo i vjetra naravno s boka okrece se
i nato ga Moro preuzima i sigurnom rukom ga blago vodi sve višlje u nebo negdje na oko 300m!
Nakon otkvačivanja radi fini SAT i nekoliko predivnih wingovera i sletanje je bez problema pred kamere televizije! Mi cekamo da ode jedna jedrilica s aerozapregom pa smo mi na redu!

Vjetra skoro nema odlučujem se za prsni start i kad je stiglo od onog Lika OK KRENI potrčim desno pod 45 na pistu u vjetar jer moram prvo dignit krilo i dotle me baš briga kud ide auto i krilo je gore sad motaj lijevo za autom! I tu me pažljivo blago i brižno podiže Dario još malo korekcije lijevo i to je to, sve brige odlepršale uvali se i užitak je trebalo bit da nisam pogrešio s mjestom i načinom pričvršćenja GPSa!Zum
On je trebo bit zavezan i zakvačen za nožnu gurtnu, ali je prilikom starta pao i još visi zavezan, a imo sam namjeru fotkat i fotić visi oko vrata napravio dve fotke i sad muke oko vračanja gps na nožnu gurtnu jer mora bit zakvačen da neodleti u rotacijama koje sljede, jednom rukom nije išlo, ni u više pokušaja, a negdje smo na pola piste borim se sad s obje ruke i jedva i konacno ga zakvacim, mala korekcija krila uljevo, izvadim fotić za još koju foku, a u žurbi slikam mutne fotke, a bliži se kraj piste spremam fotić u torbicu, gps je zakvačen, a auto je stao malo prikočim i otkaćim!

Gledam dolje ne izgleda mi se baš visoko i odmah motam puni desni u SAT kojeg osovim i usporim koliko Opakosam mogao , idem van u spiralu koju odmatam u nekoliko krugova i okrenem za sletanje prema publici kad vidim da još namataju špagu!Pod krivom predpostavkom da ce vjetar odnest padobrancic u publiku ja sam se prilikom slepe dao malo desno i dalje od  publike i nakon odkvačivnja idem malo napred i desno i odmah u SAT, ali je vjetar puhao od publike i nosi padobrancic pod mene i samo je sreca što sam curio polako, pa su dotle šleperi namotali toliko da je prošo ispod i  ispred mene jer bi se inače zapetljo u špagu!

Inače radim tako da se okrenem nazad i nakon 50-100m krećem u propadanje, a sad zbog žurbe i relativno male visine idem odmah! Kad sam sletio morali smo se brzo odmah maknut s piste jer je vec sljedeciJoš opakije! avion spreman za poletanje, ali neka vidno olakšanje i sretna lica ekipe šlepera i Sonje jer smo sve dobro odradili!!! Pakujemo stvari u torbe i lagano se pridružujemo publici u gledanju cirkusa kojeg smo otvorili!
Bilo je svega padobranaca, jedrilica, helića, acro avionćeka i mlaznih jurilica!

Za kraj!Najviše mi se svidio nastup Krila Oluje skladan let u formaciji i acro figure ekipa je dooobraaa!!! Kreno sam s malim očekivanjima, pa nisam ni razočaran, mada malo naporno bilo je u redu !!!
Naravno isfrustriran hrpom mutnih fotki jer mi večina leti prebrzo, morat ću se upisat na neki lovačko -streljaćki tečaj za glinene golubove da bi drugi put mogo bolje fotke napravit !!! Hvala svima i Sonji što su mi omogucili ovo iskustvo!

Sve u svemu zanimljivo iskustvo!
Piše: Kristijan Petrina